Berapa Petua Untuk Wanita Mudah Bersalin...


1. Minum Minyak Tanak
Semasa kandungan berusia 6 bulan minum minyak tanak (santan kelapa tua yang ditanak sehingga menjadi minyak) sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Bila kandungan mencapai 9 bulan amalkan meminumnya setiap hari. Kadar minyak satu sudu teh. Boleh juga membeli ubat mudah bersalin yang dijual di Homeopathy.

2. Telan Telur Ayam
Supaya mudah bersalin, telanlah sebiji telur ayam kampung mentah setiap pagi seminggu sebelum waktu untuk melahirkan anak.

3. Pemakanan Salindah (dicadangkan)
Setelah menyedari masalah yang dihadapi kaum wanita semasa mengandung, Prof. Dr. Azizan bin Hj. Ismail telah mengkaji secara mendalam mengenai kehamilan dari semua aspek dan kemudian berusaha menghasilkan suatu rencana makanan jagaan rawatan ibu dan anak yang dikandung.

Dengan adanya rencana makanan ini, maka kaum wanita dapata melalui zaman kehamilan dan dapat melahirkan anak dengan aman, tenteram, jauh daripada rasa takut, cemas dan bimbang, terhindar daripada aneka rupa masalah waktu mengandung, semasa bersalin dan selepas bersalin. Dengan itu mengandung dan bersalin akan menjadi suatu pengalaman yang dapat dinikmati.
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori info Informasi / info Islam dengan judul Berapa Petua Untuk Wanita Mudah Bersalin.... Anda bisa bookmark halaman ini dengan URL http://islam4online.blogspot.com/2012/06/berapa-petua-untuk-wanita-mudah.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown -

Belum ada komentar untuk "Berapa Petua Untuk Wanita Mudah Bersalin..."

Post a Comment

Arsip Blog